bezig met doorsturen naar de webapp

Monique Drent en Laura Suijkerbuijk

Awearness Kollektif gelooft in de kracht van de consument én bedrijven. Met eigenzinnige en speelse bewustmaking en het bieden van een toegankelijk en aantrekkelijk alternatief, laten zij zien dat overconsumptie en verspilling kan worden teruggedrongen. Dit alternatief bestaat uit events met kledingswaps voor consumenten en bedrijven en permanente swappunten. Hun business model is gebaseerd op samenwerking met Nederlandse scholen, bedrijven, wijkondernemingen, maatschappelijke instanties, ontwerpers, recyclers en weverijen. Op lokaal niveau brengen ze partijen samen. Zo wordt niet herdraagbare kleding vermaakt tot kunst, nieuwe producten, garens en stoffen. Consumenten én bedrijven dragen zo samen bij aan circulaire mode. Reduce, reuse, recycle wordt waargemaakt.

416

Referenties

  • https://www.awearnesskollektif.com
  • https://www.ad.nl/bergen-op-zoom/het-is-tijd-voor-een-klerenrevolutie~a01b00e1/
  • https://www.ad.nl/bergen-op-zoom/klerenswap-weekender-leuke-kleding-er-zit-geen-zooi-tussen~af053a4e/